WIADOMOŚCI

Ferrari także planuje testy nowego silnika
Ferrari także planuje testy nowego silnika
Według doniesień z Włoch, zespół Ferrari w połowie przyszłego roku także zamierza mieć za sobą już pierwsze testy nowego silnika V6 turbo.
baner_rbr_v3.jpg
W sezonie 2014 Formuła 1 przejdzie z dotychczasowych jednostek V8 o pojemności 2,4 litra na 1,6 V6 turbo.

Mercedes i Renault także potwierdziły już swoje plany co do nowych silników.

Gazzetto dello Sport podało, że nowy silnik Ferrari ma zostać po raz pierwszy sprawdzony na hamowni do wakacji.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

24 KOMENTARZY
avatar
ULTR93

28.12.2011 09:13

0

jestem przeciwny V6 .


avatar
Gosu

28.12.2011 09:25

0

1. ULTR93 Idą zmiany, raczej na lepsze ... :)


avatar
groll

28.12.2011 10:19

0

Bez sensu iść pod prąd. Downsizing jest faktem, era turbo jest faktem .... Sorry, ale to wolnossące V8 to dinozaur. Teraz czekam na opony. Obręcze 13' to taki sam dinozaur...


avatar
melo

28.12.2011 10:56

0

Nie moge sie tych silnikow doczekac! Te silniki to prawdziwe dzielo sztuki inzynieryjskiej, V8 obecne to leciwa konstrukcja nie dajaca juz satysfa kcji konstruktorom, oni potrzebowali wyzwania i dostali je. Skonstruować 1.6 V6 Turbo na potrzeby F1 to nie latwe zadanie i daje to satysfakcje konstruktorom. 1.6 V6 Turbo prawdopodobnie jest to najbardziej zaawansowany technologicznie silnik spalinowy w histori motoryzacji, mina sie cieszy! Obecny V8 w porownaniu technologicznym z nowym V6 to eksponat muzealny, i tam za 2 lata sie znajdzie.


avatar
gorbirad

28.12.2011 11:29

0

ooo jakiś pozytyw w końcu :) aż miło się czyta.


avatar
be_rcik

28.12.2011 11:32

0

Sądzę, że osiągi nie będą gorsze :-)


avatar
Samurai_Hideto

28.12.2011 11:40

0

4. sztuki inżynieryjnej jak juz :), niełatwe :) mina nie moze sie cieszyc, za duzo przecinkow


avatar
Kazik

28.12.2011 12:20

0

6. be_rcik Osiągi napewno nie będą gorsze. Kiedy w latach 70-tych Renault jako pierwsze wyskoczyło z turbo 1,5 to w krótkim czasie wszyscy przekonali się,że też muszą mieć taki silnik aby być konkurencyjnym.Problemem była zawodność .Ciekawi mnie to czy obecnie (czyli w 2014) równie często będziemy mieli do czynienia z awariami jednostki napędowej.Z jednej strony urozmaicenie i nieprzewidywalność ale z drugiej strony szkoda kierowcy,który np. prowadzi wyścig a kończy go w kłębach dymu,,,


avatar
porhe

28.12.2011 12:38

0

4. melo Fakt, silniki benzynowe V8 które są teraz stosowane w Formule to konstrukcje zatrzymane w rozwoju i już najwyższy czas na ich wymianę. Przyszłością na najbliższe lata w/g mnie są to konstrukcje mało litrażowe, turbodoładowane z systemami odzyskiwania energii i także nie mogę się doczekać 1.6 V6 Turbo w tym sporcie. Z pewnością będą one bardzo zaawansowane technicznie, ale nie przesadzajmy, że będą to najlepsze silniki w historii motoryzacji, ponieważ po pierwsze jeszcze nie są montowane w bolidach(i takie wywyższanie jest delikatnie mówiąc naciągane, po drugie na takie miano trzeba sobie zasłużyć, a po trzecie jest kilka silników do takiej oceny w historii, które wyznaczyły, np. kierunek rozwoju. A najbardziej zaawansowane technologicznie jednostki w tej chwili są stosowane w LM24 i są one rozwijane z sezonu na sezon(dzięki czemu mają przewagę), a w roku 2014 znowu prawdopodobnie będą z przodu. Tu nie chodzi o samą siłę silnika a jego wydajność, wytrzymałość i innowacyjność, gdzie LMP1 w niektórych przypadkach mają w inspiracjach twórczych więcej wolnej przestrzeni do działania. Wracając do samych systemów hybrydowych, Formuła trochę zaspała w ich rozwoju, już na przyszły rok w LM24 będą bolidy czy to wysokoprężne czy benzynowe wyposażone w takie rozwiązania, oparte zarówno na kole zamachowym jak i akumulatorach, takie połączenie daje klucz do przyszłości i nowoczesności, gdzie w/g mnie silnik Diesla/hybryda będą wyznaczały standardy razem z jednostkami benzynowymi, ale opartymi, również na różnego rodzaju systemach odzyskiwania energii.


avatar
melo

28.12.2011 13:05

0

@7 Samurai - ortografia u mnie zawsze kuleje, az wstyd sie przyznac. Polskich znakow nie uzywam bo pisze z tel. @9 porhe Nie powiedziałem ze są to najlepsze silniki w histori motoryzacji, lecze ze sa najbardziej zaawansowane technologicznie. A zeby to stwierdzic to nie trzeba go juz zamontowanego w bolidzie. To mozna stwierdzic juz na etapie projektu. A czy sa/beda najlepsze to sie okarze. Co do wydajnosci to 1.6 V6 nie bedzie mial w motorsporcie rownego sobie, natomiast trwalosc tej jednostki napewno na kolana nie bedzie powalac, tutaj prym jest po stromie jednostek z LM24


avatar
melo

28.12.2011 13:18

0

V6 Turbo najbardzie zaawansowany technologicznie silnik SPALINOWY podkreślam. Nie mieszać z tym silników Hybrydowych bo jak sama nazwa wskazuje jest to całkiem inny rozdział silników, inna bajka.


avatar
porhe

28.12.2011 14:09

0

10. melo Gdzieś przeleciało mi przed oczami "najlepszy", a oczywiście tego nie napisałeś, sorry. Chodzi mi o to ,że nie wiemy jakie inne silniki będą posiadali producenci związani ze sportem motorowym w roku 2014. Podałem przykład LM, gdzie same jednostki napędowe w niektórych prototypach są bardziej zaawansowane i najprawdopodobniej tak też będzie za kilka lat.


avatar
porhe

28.12.2011 14:16

0

A sam silnik spalinowy połączony np. z systemami hybrydowymi, możliwością odzyskiwania i gromadzenia energii(różnego rodzaju), która może być wykorzystana, również do napędu, to łącząc cały ten zbiór jest on krokiem w przyszłość.


avatar
melo

28.12.2011 14:40

0

13. porhe Oczywiście systemy hybrydowe w polaczeniu z silnikiem spalinowym to niewatpliwie krok w przyszlosc i jesli takie rozwiazania trafią kiedys do motorsportu a pewnie tak sie stanie to beda to rzecz jasna jeszcze bardzie zaawansowanie technologicznie rozwiązania. Niemniej jednak to w przyszlosci a jak narazie F1 zdecydowala sie na "klasyczny" silnik 100% spalinowy i wsrod spalinowek jest to technologiczna wisienka na torcie;) Pozdro


avatar
porhe

28.12.2011 14:58

0

14. melo I z pewnością będzie bardzo smaczną wisienką :) Pozdrawiam.


avatar
mentos11

28.12.2011 15:03

0

Hybryda z kolem zamachowym od wiliamsa już jeździ w porsche i bardzo dobrze się sprawuje, mniej paliwa lżejszy samochód lepsze osiągi, tylko jeden warunek brak ograniczeń w stosowaniu jego. W F1 kers ze swoimi 6s kompromituje się, gdyby nie było ograniczeń w stosowaniu to bolidy mogłyby mniej tankować i mieć lepsze osiągi, /rozwiązanie wiliamsa z kołem zamachowym byłoby lepsze bo nie trzeba akumulatorów i przetworników. Z turbo w F1 już widzieliśmy jak da się jeździć, ale teraz turbo można zrobić z zmienną geometrią łopatek i silnik taki bedzie bardziej elastyczny, szczególnie na starcie. zobaczymy za dwa lata :)


avatar
jack22

28.12.2011 17:28

0

No i pięknie, w 2014 Kubica zdobedzie swój 2 tytuł z Ferrari, bo w 2012 będzie tylko 3 w klasyfikacji końcowej.


avatar
PionaS

28.12.2011 19:32

0

jack22 Twoje przewidzenia są bardzo optymistyczne oby się sprawdziły.


avatar
fanAlonso=pziom

28.12.2011 20:40

0

ja jestem ciekaw jeśli by byłe nowe V8 daj Boże V10 to czy też byście się tak podniecali tym co ma byc ? może dajmy wybór zespołom jaki silnik chcą miec i zobaczymy czy v6 będzie dalej taki " zajebiaszczy"


avatar
porhe

28.12.2011 21:06

0

19. fanAlonso=pziom Zgodzę się z tobą, że dobrym rozwiązaniem byłaby możliwość wyboru jednostki napędowej, ale to w najbliższym czasie mało realne, choć kto wie może w przyszłości taka możliwość zasinieje. Hipotetycznie biorąc, że wybór jednostki jest dowolny, to niektóre zespoły najprawdopodobniej wybrałyby silniki rzędowe o np. 4 cylindrach. Ale wszystko też, zależałoby od innych przepisów.


avatar
porhe

28.12.2011 21:09

0

I wątpię, czy ktoś wybrałby silniki wolnossące przy możliwości wyboru jednostki turbodoładowanej.


avatar
6q47

28.12.2011 21:56

0

a czy jest ustalone jakie materiały mogą być zastosowane w nowych jednostkach? Mają zastosowanie obecne przepisy czy będą (są) jakieś modyfikacje tychże przepisów? Dopuszczono nowe materiały czy wsio pos staremu? W ciemno przecież nie marnują swoich zasobów...


avatar
leo_

28.12.2011 22:17

0

O, widzę że tutaj z większym optymizmem ocenia się nowe rozwiązania (silniki i systemy odzyskiwania energii), niż to było rok czy dwa lata temu. Z czego się cieszę. Uważałem i uważam, że docelowo w regulaminie powinno się ustalić mniej ograniczeń konstrukcyjnych, bo to zabija innowacyjność. Wszystkie regulacje w zasadzie powinny się opierać jedynie (lub prawie jedynie) na dwóch ustaleniach: dotyczących mocy (np 700 KM) i ograniczeń zużycia paliwa (np pojemność baku). Wtedy powstaną konstrukcje optymalne zarówno pod względem bezpieczeństwa (ograniczona moc) jak i sprawności (moc/zużycie paliwa). Aha, dodałbym jeszcze, że ilość możliwych do użycia w sezonie silników powinna pozostać co najmniej na obecnym poziomie- w celu zmuszenia konstruktorów do tworzenia trwałych konstrukcji - w zasadzie to jest trzecie główne regulaminowe ograniczenie, jakie należałoby, moim zdaniem, zastosować.


avatar
mefi

31.12.2011 22:20

0

to ciekawe moze byc oby nie fia nie wtracalo sie w sile doladowania bo to bedzie bezsensu a jak wiadomo w turbo mozna znieniac moc zmieniajac sile doladowania jak wszystko narzuca z gory bedzie bezsensu bo bedzie to samo co z obecna v8


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu